Els antecedents de la nostra escola es remunten a 1965 amb la creació de la guarderia "L'Àngel de la Guarda" per part de la família Cervellera. En 1983 va començar la marxa del que hui és Escuela 2.
Al llarg de la història són moltes les teories de l'aprenentatge que han anat sorgint i orientant a l'escola com a institució i com a protagonista social en la seua tasca d'educar. A la fi del segle XIX sorgeix un moviment pedagògic en tota Europa dit "L'Escola Nova" que critica l'escola tradicional, per autoritària i per estar basada en la instrucció i memorització. Els defensors d'aquest moviment pedagògic proposaven una escola activa, lúdica i centrada en els interessos dels xiquets i xiquetes com a persones, el contacte amb la natura i l'aprenentatge per a la vida.
A Espanya aquestes idees es van posar en pràctica durant la Segona República de la mà de la Institució Lliure d'Ensenyament. en la transició, i amb la recuperació de la democràcia al nostre país, van sorgir amb força moviments de renovació pedagògica que reprenent els principis de l'Escola Nova, van defensar i van impulsar amb força la necessitat de canvis en la institució escolar. Dins d'aquest moviment, apareixen les primeres escoles cooperatives, i amb elles Escuela 2.
Defensar i posar en marxa aquestes idees va suposar en el seu moment reptes importants: enfrontar-se a l'administració educativa, convéncer a les primeres famílies que van confiar en Escuela 2 com un projecte alternatiu i transgressor, convéncer-les també que l'experiment donaria bons resultats, i d'altra banda, posar en marxa un nou model d'empresa, basat en els principis d'economia social "La cooperativa" (1983).
El pas del temps i el desenvolupament del país, van vindre d'alguna manera a donar-nos la raó, i van recollir en les seues lleis, principis i pràctiques educatives que a les nostres aules eren ja habituals. Amb l'eixida de les primeres promocions, es van buidar incerteses i temors, contemplant amb satisfacció, com aquells xiquets i xiquetes, que consideràvem el nostre tresor, que havíem vist créixer dia a dia, i que havien format part de les nostres vides durant anys, eren capaços de volar sols i estaven preparats i madurs per a enfrontar-se amb èxit a la seua següent etapa en la vida.